Навчально-розвивальне заняття на ГПД
Навчально – розвивальне заняття
Мета: - формувати навички свідомого та виразного читання, робити аналіз прочитаного, створювати цікаву розповідь.- розвивати творчі здібності – пізнавальну активність; наочно – образне мислення; увагу (довільну, стійку, об’ємну); творчу уяву; логічну пам'ять; зв’язне мовлення.
- виховувати дбайливе ставлення до тварин; інтерес та зацікавленість до навчання.
Методи – словесні: пояснення;
наочні: ілюстрація, демонстрація, спостереження;
практичні: практична робота, вправи (підготовча, усна та творча і практична).
Обладнання: малюнки фруктів, загадка, надрукована скоромовка, слайди та запис на DVD носію, аркуші паперу з неповним малюнком їжака та надрукованим текстом; конверти
Путівка:
І. Вступне слово вихователя.- Діти, сьогодні я прийшла до вас не сама, а з незвичайною тваринкою, яка допоможе нам. Тож приготуйтеся і будьте уважними.
ІІ. Розумова розминка.
- Загадка.
- Давайте відгадаємо загадку і дізнаємося, яка тваринка до нас завітала.
Круглий, мов клубок,
Голки стирчать –
Спробуй узять. (їжак)
- DVD ( слайд із зображенням їжака)

- Діти, а чому до нас завітав саме їжачок?
- Проспіваймо звуки…
- Так, він приніс букву «Ї», які вона співає звуки? (DVD слайд)
- Читання скоромовки.
- Розвиваюча гра «Зникаючі слова».
- А щоб краще запам’ятати нашу букву і звуки пограємо в гру, яка називається «Зникаючі слова».
- Подивіться на дошці є скоромовка, давайте прочитаємо і спробуємо вивчити.
- А хто зможе самостійно розказати скоромовку? (2-3 учні)
- Ви великі молодці і швидко впоралися зі скоромовкою!
3. Списування. Взаємоперевірка.
- Давайте перевіримо чи добре ми запам’ятали і напишемо?
- Відкрийте зошити і запишіть скоромовку.
- Давайте перевіримо чи правильно ви написали, обміняйтесь з сусідом зошитами і перевірте.
Фізкультхвилинка І
- А зараз я вам пропоную відпочити і пограти в гру на увагу.- Потрібно робити те, що я говорю, а не те що показую. Поїхали!
Поїхали, поїхали, поїхали (плескання в долоні)
Вікно,
Поїхали, поїхали, поїхали (плескання в долоні)
Стеля,
Поїхали, поїхали, поїхали (плескання в долоні)
Ніс,
Поїхали, поїхали, поїхали (плескання в долоні)
Підлога,
Поїхали, поїхали, поїхали (плескання в долоні)
Вухо.
- Сяду рівно не зігнусь, за роботу я візьмусь!
- Перегляд фото їжака на DVD.
- А зараз ми подивимося яким він буває.

- То яким ми побачили їжачка?
- Слухання тексту (DVD – запис) .
- Слухаючи подумайте з чим автор порівнює їжаченят? (DVD - запис)
Їжаченята
У
їжачихи було двоє їжаченят. Мов клубочки кругленькі покотилися вони їжі
шукати. Котяться садом, городом. Аж бачать – зайчик. Їсть солодку
морквинку. І їм захотілося.- Аналіз прослуханого тексту.
- Так з чим порівнює автор їжаченят? (з клубочками)
- Чому?
- Тому, що вони ховаючись від хижаків швидко скручуються в клубочок!
- Словникова робота.
- А ще в тексті є два важких слова, давайте навчимося їх правильно читати. (DVD слайди)

- Спочатку повільно і правильно. (прочитали)
- Тепер швидко. (прочитали)
- Самостійне читання.
- А зараз дістаньте аркуші паперу де надрукований текст і самостійно попрацюйте над ним, прочитайте його мовчки.
- Читання в голос.
- Прочитайте тепер гарно в голос.
- Хто хоче це зробити? Прошу. (6 учнів виходять до дошки)
- Молодці, ви чудово впоралися!
- А зараз давайте уявимо, що ми стали поетами.
- Я читатиму вірш, а вам потрібно придумати закінчення.
Їжачок – хитрячок
З голочок та …(колючок)
Пошив собі піджачок.
А у тому піджаку
Він гуляє по … (лужку, садку)
Натикає на голки
… (груші, яблука, сливки) ( картинки з фруктами на дошці)
- Діти, подивіться на нашого їжачка, чого не вистачає на малюнку?
- Тож давайте домалюємо, щоб їжачок зрадів нашим подарункам. (неповний малюнок їжака)
Фізкультхвилинка ІІ.
Виконання вправ для збереження зору.
- А зараз давайте виконаємо вправи для збереження зору.
Перша вправа. На раз – очі вгору, на два – дивимось прямо, на три – опускаємо донизу, на чотири – прямо. (так 8 разів)
Друга вправа. На раз – дивимось на перенісся, на два – прямо. Повторити 8 разів.
Третя вправа. Колові оберти очима: 4 рази вліво, 4 рази в право.
ІV. Навчально-розвивальне заняття з математика.
- Гра в парах.
- Відпочили?
- А тепер давайте пограємо в цікаву гру з математики парами, по двоє, тобто так як ви сидите.
- Скажіть, яка тваринка була героєм нашого заняття? (їжачок)
- Сьогодні ви його вже бачили багато разів.
- Демонстрація виробу.
- А тепер подивіться якого кумедного я вам принесла. (демонстрація аплікації)
- Які геометричні фігури тут зустрічаються? ( трикутник, овал, коло)
- Молодці, гарно знаєте геометричні фігури.
- А зараз візьміть аркуш паперу, конверт та клей.
- Відкрийте конверт і пофантазуйте, зробіть свого їжачка.
- Починаємо працювати.
- Самостійна робота учнів.
- Які ви молодці, що створили дуже гарних їжачків!
- Дякую за те, що сьогодні добре попрацювали.
- Я думаю, що і їжачок задоволений вашими подарунками.
- Тому давайте подаруємо один одному посмішку.
V. Поступовий перехід до спокійних ігор (настільні, сюжетно – рольові.)
Немає коментарів:
Дописати коментар