середа, 25 березня 2015 р.

Навчально-розвивальне заняття на ГПД



Навчально – розвивальне заняття
Мета:   -      формувати навички свідомого та виразного читання, робити аналіз прочитаного, створювати цікаву  розповідь.
  • розвивати творчі здібності – пізнавальну активність; наочно – образне мислення; увагу (довільну, стійку, об’ємну); творчу уяву; логічну пам'ять; зв’язне мовлення.  
  • виховувати дбайливе ставлення до тварин; інтерес та зацікавленість до навчання.
Форми організації – індивідуальна, групова, колективна.


        Методи – словесні: пояснення;
                        наочні: ілюстрація, демонстрація, спостереження;
                        практичні: практична робота, вправи (підготовча, усна та творча і практична).
Обладнання: малюнки фруктів, загадка, надрукована скоромовка, слайди та запис на DVD носію, аркуші паперу з неповним малюнком їжака та надрукованим текстом; конверти
Путівка:
І. Вступне слово вихователя.
- Діти, сьогодні я прийшла до вас не сама, а з незвичайною тваринкою, яка допоможе нам.  Тож приготуйтеся і будьте уважними.

ІІ. Розумова розминка.
  1. Загадка.
  • Давайте відгадаємо загадку і дізнаємося, яка тваринка до нас завітала.
                      Дивний звірок:
                      Круглий, мов клубок,
                      Голки стирчать –
                      Спробуй узять. (їжак)
  1. DVD ( слайд  із зображенням їжака)

                                      
  • Діти, а чому до нас завітав саме їжачок?
  1. Проспіваймо звуки…
  • Так, він приніс букву  «Ї», які  вона співає звуки? (DVD слайд)                                 
ІІІ. Навчально-розвивальне (інтегроване)  заняття з навчання грамоти з елементами образотворчого мистецтва.
  1. Читання скоромовки.
  2. Розвиваюча гра «Зникаючі слова».
  • А щоб краще запам’ятати нашу букву і звуки пограємо в гру, яка називається «Зникаючі слова».
  • Подивіться на дошці є скоромовка, давайте прочитаємо і спробуємо вивчити.
                       Їжак їжака голками не зляка.
- А хто зможе самостійно розказати скоромовку? (2-3 учні)
-  Ви великі молодці і швидко впоралися зі скоромовкою!
3. Списування. Взаємоперевірка.
  • Давайте перевіримо чи добре ми запам’ятали і напишемо?
  • Відкрийте зошити і запишіть скоромовку.
  • Давайте перевіримо чи правильно ви написали, обміняйтесь з сусідом зошитами і перевірте.
Фізкультхвилинка І
- А зараз я вам пропоную відпочити і пограти в гру на увагу.
-  Потрібно робити те, що я говорю, а не те що показую. Поїхали!
Поїхали, поїхали, поїхали (плескання в долоні)
Вікно,
Поїхали, поїхали, поїхали (плескання в долоні)
Стеля,
Поїхали, поїхали, поїхали (плескання в долоні)
Ніс,
Поїхали, поїхали, поїхали (плескання в долоні)
Підлога,
    Поїхали, поїхали, поїхали (плескання в долоні)
Вухо.
  • Сяду рівно не зігнусь, за роботу я візьмусь!
4. Ознайомлення з новим текстом з переходом до читання.
  • Перегляд фото  їжака на DVD.
  • А зараз ми  подивимося яким він буває.
                                                                                
  • То яким ми побачили їжачка?
  • Слухання  тексту (DVD – запис) .
-  Послухайте уривок з казки  Василя  Олександровича  Сухомлинського «Їжаченята».
-  Слухаючи подумайте з чим автор порівнює їжаченят? (DVD - запис)
Їжаченята
У їжачихи було двоє їжаченят. Мов клубочки кругленькі покотилися вони їжі шукати. Котяться садом, городом. Аж бачать – зайчик. Їсть солодку морквинку. І їм захотілося.
  • Аналіз прослуханого тексту.
  • Так з чим порівнює автор їжаченят? (з клубочками)
  • Чому?
  • Тому, що вони ховаючись від хижаків швидко скручуються в клубочок!
  • Словникова робота.
  • А ще в  тексті є два важких слова, давайте навчимося їх правильно читати. (DVD слайди)
                       
  • Спочатку повільно і правильно. (прочитали)
  • Тепер швидко. (прочитали)
  • Самостійне читання.
( Дітям роздаються аркуші паперу з неповним малюнком їжака та надрукованим текстом.)
  • А зараз дістаньте аркуші паперу де надрукований текст  і самостійно попрацюйте над ним, прочитайте його мовчки.
  • Читання в голос.
  • Прочитайте тепер гарно в голос.
  • Хто хоче це зробити? Прошу. (6 учнів виходять до дошки)
  • Молодці, ви чудово впоралися!
5. Гра «Добавлянка»
-  А зараз давайте  уявимо, що ми  стали поетами.
-  Я читатиму вірш, а вам потрібно придумати закінчення.
                 Їжачок – хитрячок
                 З голочок та …(колючок)
                 Пошив собі піджачок.
                 А у тому піджаку
                 Він гуляє по … (лужку, садку)
                 Натикає на голки
                … (груші, яблука, сливки) ( картинки з фруктами на дошці)
  • Діти, подивіться на нашого їжачка, чого не вистачає на малюнку?
  • Тож давайте домалюємо, щоб їжачок зрадів нашим подарункам. (неповний малюнок їжака)
Фізкультхвилинка ІІ.
Виконання вправ для збереження зору.
  • А зараз давайте виконаємо вправи для збереження зору.
Вихідне положення – сядьте зручніше, руки покладіть на коліна. Розслабтеся, всю увагу зосередьте на очах. Вправи виконуйте без напруження. Дихайте повільно.
Перша вправа. На раз – очі вгору, на два – дивимось прямо, на три – опускаємо донизу, на чотири – прямо. (так 8 разів)
Друга вправа. На раз – дивимось на перенісся, на два – прямо. Повторити 8 разів.
Третя вправа. Колові оберти очима: 4 рази вліво, 4 рази в право.

ІV. Навчально-розвивальне заняття з  математика.
  1. Гра в парах.
  • Відпочили?
  • А тепер давайте пограємо в цікаву гру з математики парами, по двоє, тобто так як ви сидите.
  • Скажіть, яка тваринка була героєм нашого заняття? (їжачок)
  • Сьогодні ви його вже бачили багато разів.
  • Демонстрація виробу.
  • А тепер подивіться якого кумедного я вам принесла. (демонстрація аплікації)
  • Які геометричні фігури тут зустрічаються? ( трикутник, овал, коло)
  • Молодці, гарно знаєте геометричні фігури.
  • А зараз візьміть аркуш паперу, конверт та клей.
  • Відкрийте конверт і пофантазуйте, зробіть свого їжачка.
  • Починаємо працювати.
  • Самостійна робота учнів.
  • Які ви молодці, що створили дуже гарних їжачків!
Підсумок.
  • Дякую за те, що сьогодні добре попрацювали.
  • Я думаю, що і їжачок задоволений вашими подарунками.
  • Тому давайте подаруємо один одному посмішку.

V. Поступовий перехід до спокійних ігор (настільні, сюжетно – рольові.)

Немає коментарів:

Дописати коментар