Мета: Узагальнити знання дітей про пори року, про сезонні явища певної
пори року (узимку — холодно, морозно, іде сніг, з'являється крига; навесні —
пригріває сонце, тане сніг, з'являється листя на деревах, прилітають птахи;
улітку — жарко, активне життя комах, дозрівають фрукти і овочі; восени — жовтіє
та опадає листя, часто ідуть дощі, у лісі з'являються гриби); розвивати вміння
спостерігати, логічно мислити, розвивати пізнавальні процеси, пам'ять, зорову
та слухову увагу, дрібну моторику; сприяти активізації зорових функцій: сприймання, простежування, орієнтація на площині,
кольоросприймання, формувати
комунікативну компетентність учнів; виховувати любов до природи, бажання словами
змальовувати красу навколишнього світу
1. Організація класу. Повідомлення теми виховного заходу.
Вихователь:
-
Діти, сьогодні на вас чекає гра
– подорож до Чарівного лісу. Перш ніж вирушити у подорож , що ми повинні
зробити? (Привітатися). Отже , давайте привітаємось словами «Добрий день».
Треба дружно привітатись: «Добрий день».
Дружно й голосно сказати: «Добрий день».
Вліво, вправо поверніться, туди, сюди посміхніться
«Добрий день». «Добрий день». «Добрий день».
2. Створення
проблемної ситуації.
-
Малята, ми отримали листа від
господаря Чарівного лісу - Лісовичка. Тож давайте швидше прочитаємо листа.
«Любі діти! У Чарівному лісі заблукали 4
сестри – 4 пори року. Тож прошу вас знайти їх , бо не розпочнеться новий
календарний рік. Знаходячись на кожній зупинці, ви віднайдете одну із 4 сестер,
а в кінці подорожі ви об’єднаєте їх
у цілий рік. Шлях у Чарівний ліс буде нелегким та його треба подолати, а
для цього підтримати одне одного. Поспішайте на допомогу!»
-
Ну що, допоможемо Лісовичку? (Так). Отже, вирушаємо у подорож.
3. Перша зупинка «Снігові замети»
Завдання.
Сніг засипав усіх тварин, лише хвостики й вушка залишились. .Назвіть
цих тварин.
-
А яка ж пора року створила такі
химери з тваринами? (Зима). Вірно!
Ось вона, наша перша сестриця Зима. Подорожуймо далі.
4. Друга зупинка «Голоси птахів».
Вихователь:
- Погляньте, діти, як швидко змінився пейзаж. Відгадавши загадку і виконавши
завдання, ви дізнаєтесь яку сестрицю- пору року ми тут знайдемо.
ЗАГАДКА
Тепло
стало надворі, синє небо у горі.
Сонце
промінь шле землі, прилетіли журавлі.
Вже у лісі
там і тут перші проліски цвітуть.
Кучерява,
запашна, в гості йде до нас ……(Весна).
Завдання.
Потрібно правильно поєднати зображення птаха з його «піснею».
Горобець ку-ку
Сорока тук – тук – тук
Дятел цінь – цінь – цінь
Синиця кар – кар – кар
Ворона цвірінь – цвірінь
Зозуля скреке – ке – ке
Соловей тьох – тьох – тьох
-
Молодці! Ви все поєднали вірно.
Ну що ж хай Весна приєднується до своєї сестриці – зими. А ми будемо поспішати
далі.
5. Третя зупинка «Повний кошик».
Завдання
гри:Декілька учнів повинні вибрати і назвати плоди із кошика із зав’язаними очима, а потім
покласти до кошика «Овочі» чи «Фрукти».
Вихователь:
- Яка ж пора року нам дарує стільки вітамінів? Тож яка із сестер до нас
приєднується? (Літо). Вірно!
Молодці!. Рушимо далі.
6. Четверта зупинка «Різнобарв’я лісу».
Вихователь:
- Я думаю, що ви вже здогадалися яку пору року ми знайдемо на останній
зупинці.(Осінь)
Завдання.
Розфарбуйте листочки відповідно до палітри осінніх кольорів.
А тепер кожен із вас зможе доповнити крону цього дерева своїми листочками.(На
дошці плакат із
намальованим стовбуром дерева, кожен із учнів приклеює листочки).
7. Підведення підсумків виховного заходу.
Вихователь:
- Ось і всіх сестер ми знайшли. Тож давайте поєднаємо їх у календарний рік .
Відгадавши загадки, ми кожну із сестер приєднаємо до відповідного сектору року:
Перша
сестра від квітів рябіє,
Друга
сестра – палить, як вогнище,
Третя
сестра від дощів мокра,
А
четверта сестра сувора – жах!.
-
Молодці! Ви здолали всі
перешкоди, пройшли складний шлях і заслуговуєте на винагороду. Вам – найкращим
помічникам, Лісовичок передав кошик
горішків.
Тетяно,ви обрали дуже вдалу виховну годину,для дітей вашої групи
ВідповістиВидалити