Словесні ІГРИ для учнів в умовах
ГПД
Гра має важливе значення в житті дитини, має те саме
значення, яке в дорослого має діяльність, робота, служба. Яка дитина в грі,
така з великих поглядів вона буде в роботі, коли виросте.
А. С. Макаренко
Сучасні першокласники – це діти шестирічного віку. Для
них ігрова діяльність є близькою і зрозумілою. Під час гри діти вільніше, ніж під час будь-якої іншої
діяльності. Вони ставлять цілі, реалізовують їх, аналізують результати.
Впровадження ігрової діяльності в умовах ГПД просто необхідне, ії використання
дає змогу успішно формувати і закріплювати позитивне ставлення дитини до
навчальної праці.
Гра є
одним із засобів розумового виховання. У ній дитина відображає навколишню
дійсність, виявляє свої знання, ділиться ними з товаришами.
Гра – це «чарівна паличка», за допомогою якої можна
навчити дитину читати, писати, мислити, винаходити, доводити. Важливо, щоб гра
захоплювала і була доступною.
Шестирічним першокласникам властиві велика допитливість,
спостережливість, інтерес до всього нового, незвичайного. Самому відгадати
загадку, придумати розповідь або його продовження, узагальнити предмети за будь-якими
ознаками. І це далеко не повний перелік цікавих розумових завдань, що виконуються дітьми цього віку.
Вирішальне
значення в розумовій діяльності набуває прагнення отримати нові знання. Для дітей набагато цікавіше направляти свої зусилля на
вирішення цікавою головоломки, ніж грати і вигравати без вигадки і зусилля.
Хотілося
б зупинитися на словесних іграх.
Словесні
ігри якраз і мають на меті - розвивати, формувати мислення дітей у доступній,
цікавій формі. Велику увагу у грі
слід приділяти розвитку вміння дітей узагальнювати, порівнювати, протиставляти.
В
словесних іграх діти вчаться описувати предмети, відгадувати за описом, за
ознаками схожості та відмінності, вчаться мислити про речі, яких вони в даний час не бачуть. Основні вимоги всіх видів ігор з розвитку
мовлення: діти повинні чути звернену до них мову і повинні говорити самі.
Умовно
словесні ігри розділені на чотири групи. У кожній з груп визначені розумові
завдання. Ігри розташовані за ступенем складності ігрових завдань. Наприклад,
ігри на порівняння предметів пропонуються раніше, ніж ігри на класифікайію та узагальнення.
Дітям пропонується більша самостійність не тільки у
виборі самої гри, але і в творчому вирішенні її ігрових завдань.